19191919191919

Jahapp. Då kör man nitton hela dagen, då. Förvisso går tiden fort på nitton eftersom man inte besöker alla stationer mer än en fyra-sex gånger. Men det blir ändå träligt eftersom det tar 55 X 2 minuter att köra sträckan, sedan tillkommer vändtiderna på fjorton minuter per ändstation under rusningen och tjipp, tjipp har du 2 ½ timmars seg grå höstunderhållning med neverending spår, grafitmolnig himmel och snålblåst.

Men, men: det värsta var fanimig att köra tre varv på arton under Farstaavstängningen, då var det såpass tajt att det ibland inte blev någon toarast alls, särskilt om vändhjälpen i Alvik för dagen saknades. Sedan fanns ju artontjänsten på 3½ timmar där man trodde att man skulle bli avlöst för toabesök, men tji -då hade de så fiffigt satt in avgående tutf som sin egen avlösare… det gällde att läsa tjänsterna noga.

Utifrån sådana villkor sett är nitton definitivt bättre, men i tuben får man alltid se till att ha en dagplan för att fajtas med tristessen. Dagens plan är att sjunga i hytten hela vägen ner till Hässelby och tillbaka mot Hagsätra.


Cred: Knäskarfilm

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s