Stockholm i mitt hjärta

Efter att faktiskt ha fått sina första hatmail (Hurra!) känner Veoliahoran att det är dags att klargöra sin position. De rara mejlen handlar om inlägget Svinholmen från i fredags där några personer ilsket reagerat på två saker:

1) Stockholmen/Svinholmen – jaså, ser du stockholmare som svin, jävla utomsocknes ¤#*X(<¤ + etcetera könsord om Veoliahorans person. Det föreslogs att jag skulle flytta tillbaka till den håla jag flyttat in till Stockholm från. Problemet är väl bara det att min släkt har bott här sedan Hansatiden och jag kan inte tyska. Annars har jag hört att Berlin is the shit. 😉

2) Användningen av ordet ‘hannarna’ och ‘köttkorv’ i relation till pissoaren plattform 3, Gullmarsplan. Herregud, den här bloggen är fullproppad av ironier och sarkasmer, vilket ni redan vet. Ta ett skämt. Men det var skoj att få veta att signaturen T kallar lille T för ‘den lena springaren’. Det gjorde Veoliahorans dag, även om det innebar en ny regel om att inte dricka något framför datorn. 🙂

I övrigt räcker det att åka norrut över Söderströmsbron under solnedgången för att påminnas om att Stockholm stundvis är så vackert att hjärtat nästan brister.

Vi avslutar givetvis på ett klipp på när Paolo Roberto knäpper en bira på tuben i Stockholmsnatt, för det är ju bara så jävla hardcore.

6 responses to “Stockholm i mitt hjärta

  1. Berling IS teh shit! Särskilt Kreuzberg, sjukt snygga flator. Annars brukar jag kalla köttkorv för fläskfilé, det kanske är bättre?

  2. Berlin, menar jag så klart, var Berling ligger vet jag inte, men det kanske är kalas där också?

  3. Fläskfilé? Det var ett bra tips! L föreslog plankstek, prinskorv och isterband, men de känns lite för elaka…
    Hey, om det finns sjukt snygga flator i Berling är det säkert kalas där också!

  4. Tro mig, vi vet att det du säger är sant. Stockholm som stad är inte skit, men tyvärr är den är fylld med skit.

  5. Dagens tangentbord är inte så extremt överkänsliga, men jag kan klart se en bild framför mig där, vad det nu än må vara för vätska som du drack, flyger ut och landar på skärmen som när regnet öser ner på rutan…

    Annars får man ta den här bloggen med en nypa salt. Det gör jag 😉

  6. Spärrhäxorna: Dessvärre är den ju det. Underbar blogg ni har, förresten -var bara tvungen att länka den!

    Bea: Min arma Samsung-skärm kommer aldrig mer bli sig lik. Och du är en klok människa som tar bloggen med en nypa salt, Bea. Det bör man göra med det mesta här i livet. 🙂

Kommentera

