Veckans video

Häromkvällen var en avgång inställd på tolvan på grund av vagnfel, Nockebyborna stod såklart i klasar och blängde oförstående på spåret. Informationen i taket hjälpte väl inte heller så värst med sitt sprakande och sedan dova ‘mrrr-avavamagaaaa nstallaaaa mrmr nsa tr maaaa noooobaaaa’ osv. (Nej, vi har fortfarande inte fått ordning på högtalarna i Alvik.) Att vägen går precis nedanför stationen hjälper inte så bra när man ska försöka höra något heller. Som passagerare är det iallafall jättekul att lyssna på.

Nåväl, som alla som någonsin har haft kontakt med en Brommabo vet, älskar de att mysa och feja i den egna bygden. För att visa hur trevligt det är att bo i Bromma finns den gemytliga propagandasidan ibromma.nu, där man kan hitta det mesta relaterat till Bromma. Evenemang, fritidsaktiviteter, kända Brommabor berättar, etc. Självklart måste vi ju bjuda på deras underbart Bullerbydoftande inslag om tolvan!

12 responses to “Veckans video

  1. Mmmm, gamla klassiska Tolvan…. Underbara minnen….

  2. Jag är rädd för Bromma…. Och de som bor där…

  3. (och lite för Anders…)

  4. Jag har aldrig varit i Bromma, men på vilket sätt liknar den här videon Bullerbyn… :S

  5. eek: Jag var en gång rädd för Bromma, nu har jag insett att det mest är Äppelviken och Nockeby som är de läskiga områdena. I Tranan och Mossen bor de vettiga personerna. (Anders är bara rolig.)

    Bea: Småbygdsidealiseringen tänkte jag mest på. Åk ut till Alvik och ta tolvan till Äppelvikstorget en solig dag. Sedan promenerar du runt ett tag, besök lite butiker och insup stämningen.

    kretiochpleti: Vilket distrikt?

  6. Det där är nästan som jag och mitt tjat om Moder Norrland. Tolvan känd över landet? Hm… jag som trodde att tunnelbana var den enda spårtrafiken här nere innan jag flyttade hit…

    Själv kan jag säga att Maud Olofsson har setts handla ett antal gånger på ICA i mitt fd hemsamhälle.
    Men inte är vi kända för det. 😦

  7. Kreti, undantaget som bekräftar? 😀

  8. eek: Eller så är jag läskigare än Anders irl…

    Nej, jag bor nog i fel del av Bromma, här är vi rätt oläskiga de flesta av oss. Tror jag.

  9. Abrahamsberg, så mittemellan tror jag.

  10. Abrahamsberg är trevligt. 🙂

Kommentera

