Månadens tågnördlänk

Många är de som bygger tågsimulatorer. Få är däremot de som faktiskt har gjort en fullständig C20-simulator. Ta en titt själva! Varför inte ladda hem och låtsas köra tunnelbana? 🙂

Addendum: Som flera nedan har sagt, måste man ha Trainz för att kunna applicera C20-simulatorn. Trainz hittar ni här. Det kostar en summa, om man vill slippa punga ut trettio dollar kan man ladda hem demon. Sedan finns ju även ännu billigare sätt att skaffa det på. Hint, hint.

16 responses to “Månadens tågnördlänk

  1. Var du tvungen och länka till detta ;)? Nu kommer jag inte få något annat gjort denna helg…

  2. Traiz vill inte fungera på min dator. Den är väl illojal, eller nått… Annars hade jag provat det…

  3. Sträckan Fruängen-Ropsten är också ett utmärkt komplement att köra på till den fina modellen av C20.

  4. Så kommer det att dyka upp en simulator-länk varje månad nu eller??? Ska prova med detsamma!

  5. Okej, det där funkade inte på min dator 😦

  6. Ni som har problem kanske vill läsa i FAQ:en här:

    http://svoyager.com/faq/faq_sv.htm

    Jag har inte försökt själv, men där finns några tips om varför C20 ibland inte verkar funka.

  7. Jag vet inte om det är en annan som är inte fattar men hur installerar man det hela? När jag öppnar filen får jag bara upp att det är en okänd filtyp.

  8. j, till att börja med måste du ha spelet Trainz.

  9. Bea: Har du spelet Trainz installerat?

  10. Observera att Trainz måste finnas installerat, som sagt. En av de tidigare versionerna (2007, bl.a.) fungerar utmärkt.

  11. Men jag har ju försökt det där förut på min stationella. Där har jag Trainz. Men det är klart, tänker man inte på vilken dator man sitter vid blir det problem… Ska prova på den andra klumpen.

  12. VH: Något Trainz 2007 finnes ej men däremot 2004 och 2006. 😉

  13. Spike: Jodå, enligt brorsan finns det en Trainz 2007. Han har det installerat på sin dator. Själv har jag inget intresse av att köra tåg på fritiden, så jag vet inte. 🙂

  14. Vh: Sänd då denna länk till brosan din så är du schysster: http://sv.wikipedia.org/wiki/Trainz 😉

  15. Han mejlade snabbt tillbaka för att meddela att 2007 visst finns, det har bara inte släppts i alla länder: http://en.wikipedia.org/wiki/Trainz

    Innehållet ska vara 2006-utgåvan med add-ons. Han har den tyska.

  16. finns det så man kan prova utan tex nedladdning och annat jag vill det

Kommentera

