Pysseltajm!

Det lackar mot jul, därför känns det inte mer än rätt att slänga upp ett inlägg om småpusslandet. Kalla det hjulpyssel och lek, eller vad ni vill, ty här kör vi endast med tunnelbanetema!

Vad kan du om tuben? Testa dina kunskaper på Häxpressen! Eller varför inte take it to the extreme och försöka få maxpoäng på Tunnelbanespelet? (Tack vare Bea är Veoliahoran nu hooked på det. morr.) Lär dig förfina din tunnelbaneetikett i Stockholmstuben med hjälp av Metro Rules of Conduct! Passa även på att spela Plattan eller Spärrvakt, där man i det senare spelet är spärris och ska stämpla biljetter samt haffa plankare på löpande band. (Ligger nere, men ska vara uppe snart igen, kul spel.) Mer spelrelaterat: kör Subway scramble. Ett flertal NY-tubrelaterade spel och klurigheter hittas här.

Nu ska Veoliahoran ut i skymningen och vara nyttig.

12 responses to “Pysseltajm!

  1. Lyckades faktiskt pricka in 12 rätt av 12 möjliga på Expressens tunnelbanetest.
    Iofs kanske det inte är något att skryta över.
    MVH
    zzeezz

  2. Tunnelbaneförare som kör c20-simulator på fritiden och spärrvakter som jagar virtuella trafikanter… varför är jag inte ett dugg förvånad 😉

  3. VH: Det var så lite, så 😉

  4. zzeezz: Vadådå? Det finns säkert en hord personer som fått flera fel. Därmed är det skrytbart.

    kretiochpleti: 😀

    Bea: Vilken är din high score?

  5. zzeezz: Vadådå? Det finns säkert en hord personer som fått flera fel. Därmed är det skrytbart.

    kretiochpleti: 😀

    Bea: Vilken är din high score?

  6. VH: det jag kommer på så här just nu är 43, men det är möjligt att det är något mindre eller högre. Dd?

  7. Jag fick 10 av 12 på tunnelbanetestet. Jag hade fel på senaste sträckan och när tunnelbanan kom. Så tydligen har jag koll, men jag brukar inte ”hänga med tunnelbanenördarna”. Känns tryggt!

    Tunnelbanespelet är dock helt omöjligt. Hallunda? Bredäng? Sandsborg? Int veit ja vars dem ligg, säger jag på norrländska och surfar in på Apberget istället.

  8. Hmm, tunnelbanespelet är ju både kul och enkelt. Jag fick 90 på första försöket, är 100 max eller? Tar ett par varv till så ska jag nog få fart på det. 🙂

  9. Thomas: Det verkar gå på tid, meningen är nog att man, flink som en spärrvakt, ska klara alla stationer på den tiden.

  10. Jag fick också resultatet att jag inte brukar hänga med tunnelbanenördarna. Om nu det är sant eller inte, vet jag inte.

  11. Jag undrar om det verkligen går att pricka in alla 100 på den tiden, oavsett hur snabbt man trycker… Är uppe i 135 poäng nu i alla fall, det artar sig. 😉

  12. Jag har kört det tre gånger, min highscore är 84. Det faktum att jag bara kan tre eller fyra stationer på bana 2 försämrar oddsen. 🙂

Kommentera

