Så använder du access-kortet i spärren +tanter

Det kan inte vara lätt för SL att anpassa informationsflödet till alla stackars tanter ute i lokaltrafiken. Nu har vi under ett par dagar haft skyltar utanför spärrlinjen med texten ”så använder du access-kortet i spärren”. Det kan ju tyckas både gott och väl, men mja.. Flera tanter har kommit fram till spärren med sina gamla kort och frågat varför de inte funkar. När jag kollar så funkar de utmärkt. Efter att vi nystar lite i problemet så inser jag att tanten i fråga försökt lägga sitt vanliga magneträmsekort på access-läsaren. Sen är det inte bara är ett tantproblem, turister och en och annan farbror tittar också förvirrat på informationen.

I spärren har vi nu äntligen anledning att logga in på våra accesss-läsare då ett fåtal kunder har access-kort att visa upp. Att läsa av dem är däremot en ganska omständig procedur. Så hur smidigt det nya smidiga systemet är återstår att se.

5 responses to “Så använder du access-kortet i spärren +tanter

  1. Jag gillar i alla fall access, dock tycker jag att det borde sitta en läsare på sidan av spärren så att man bara behöver ha kortet i plånboken i bakfickan, o vifta lite med baken mot läsaren. Det är så jag öppnar dörr’n till toan i Fas samt Snk.

  2. Hur länge har dom inte snackat om det där? Böjade dom inte nånstansch slutet av nittionånting. Jag hann jobba i företaget nästan tio år och hann säga upp mig innan det ens blev klart..
    Gott nytt:)

  3. Gott nytt år, höll på att skriva spår

  4. Bra idé med läsare som når bakficka. Lite rumpviftande skulle vara en skön syn för oss när underhållningen tryter ;-p

  5. …rumpviftandet handlar bara om att vara tillräckligt lång

    😉

Kommentera

