Veckans länk

londonunderground460

Vem har inte sett den här skylten på klassresan i nian? 😉

Många av oss minns hur London Underground under år 2008 förfasades över att deras ‘röst’ (tillhörande röstaktrisen Emma Clarke) gjort parodier på tunnelbaneutrop på sin hemsida. Emma fick sparken, men vann mycket i cred eftersom folk ansåg att LU inte hade någon humor. Det är kul när någonting så välbekant som rösten i tunnelbanan gör någonting helt oväntat. Besök Emmas hemsida och lyssna på utropen!

One response to “Veckans länk

  1. Jag måste ha missat den skylten, faktum är att jag måste ha missat hela den resan. Min klassresa i nian gick inte så långt. Det var jag som höll i klasskassan och jag kommer inte ens ihåg vart vi åkte, eller om vi nu åkte någonstans… Vi hade samlat in lite pengar från en teateruppsättning som vissa i klassen var med på och med dom pengarna åkte vi hem till min granne, där vi beställde catering och tittade på film. Jag var dock inte med, men vad jag har hört så var det inte så speciellt. Klassresepengarna tror jag gick till att köpa blommor till lärarna 😉

Kommentera

