Vår nya arbetsgivare

Trumvirvel, tack!

Och vår nya arbetsgivare äääääär:

mtrBildcred: Mimsan.

Nyheten ligger uppe på SL:s hemsida, men även Newsdesk, DN och SvD rapporterar om företagsbytet. Många av oss hade hoppats på S-Bahn eftersom man alltid kan lita på gamla hederliga stadsbanor. (Dock är stadsbanors bud ofta mer kostsamma.) MTR har både gediget kunnande och erfarenhet (de kör redan litet grann i London), framförallt verkar företaget ha läst på kring vad kunderna vill ha och är måna om att tillmötesgå dels deras krav samt givetvis möta SL:s kriterier. Det ska bli spännande att se vad som händer nu de närmsta åren. Man tar över driften av tunnelbanan den 2:a november, samtidigt får vi den nya uniformen vilken ingått i upphandlingen. (MTRs hemsida. Den svenska hemsidan hittas på denna länk.)

Då MTR-hora inte alls har samma klang som Veoliahora är frågan om ett namnbyte ska ske, bloggen kan komma att avvecklas/alternativt läggas på is.

26 responses to “Vår nya arbetsgivare

  1. Hongkonghora låter väl bra annars? Ten dollah!

  2. För bövelen, du ska vara hövlig mot vår nya arbetsgivare. Annars blir du plattformsvakt i rosa uniform.

  3. Oh, jag skulle nästan kunna betala för det… ;D

  4. tala inte illa om de stackarna i, förvisso turkos, provuniform. det räcker med att trafikanterna garvar och lågstadiemobbningen från ordningsvakter och rapid..

  5. NEEEEJ!!! Ingen nedläggning av denna blogg! Det går väl alltid att klämma in några bokstäver i header’n.

  6. Alltid intressant när ett företag ska ge mer till samma pris. Någonstans ska vinsten tas ut.

  7. …och inte fan kommer väl veolia lägga ner några pengar på långsiktiga investeringar, såsom ordentligt underhåll. suck. jag tror det kommer finnas extra mycket ”roligt” att skriva om närmsta tiden..

  8. Det var ju det jag sa! Torborg slipper ni aldrig. ALDRIG!

  9. Såg ni denna på deras sajt:
    ”Become an MTR Club member for more fun and more adventures! ”

    hahaha

  10. VH: Det vore tjänstefel och lika med foten för din del om du lägger ner bloggen. Fan vet om det finns någon bättre underhållande läsning efter en hektisk dag? Jag tvivlar på det, jag är beredd på att gå på EEK’s namnförslag. 😉

  11. Btw, när VH skriver att nya uniformen fanns med i upphandlingen, menar hon då den gräääsligt SL uniformen?

  12. Eek:s namnförslag är jättebra. Men, egentligen, en gång veoliahora– alltid veoliahora?

  13. Hoppas ni har köpt Maos lilla röda i tid! Det var nämligen en jävlas långa köer på Akademibokhandeln idag.

  14. Me drive train looooong time…

    Konstantin, jag hoppas att du har surfat till Wikipedia och kollat upp Hong Kong, det är många som behöver det idag.

  15. Lägga ner bloggen tycker jag inte är ett bra alternativ. Det finns säkert många kreativa namn att välja bland…eller bara köra vidare på VH.

  16. Vad säger Lars Dahlberg (s) nu om att bojkotta MTR, som ägs av den kinesiska staten, som i strid med folkrätten sedan årtionden ockuperar Tibet?

    Men det är klart, nu rör det sig ju inte om judar mot muslimer och då kommer saken förstås i ett annat läge!

    Fy f-n för denna hycklande dubbelmoral från vissa av våra folkvaldas sida!

  17. Efter att ha kollat med WordPress är det helt lugnt att bara byta namn utan att behöva radera/lägga ner bloggen. Men namnet Veoliahora känns smått utdaterat nu.

  18. Tunnerhola ?

  19. Ni kan ju inte bara ändra adressen hit heller. Den är ju inarbetad nu. Då får ni lägga en länk eller nåt här i alla fall…

    Ett tips för de som kan är att gå in på intranätet och läsa Veolias reaktion.

  20. VH, du har ju till November på dig… =)

  21. Jag tycker att det var en väldigt snopen rubrik som stirrade en i ansiktet på intranätet: ‘Veolia förlorade tunnelbaneupphandlingen’.

    Tunnelhora, vet inte… det har iofs en viss klang. Har som sagt litet mer än nio månader till på mig att bestämma ett nytt namn.

  22. Återstår att se om kamrat Torborg kommer att stryka oss medhårs och ge oss högre lön eller mothårs genom att försöka försämra med längre arbetstider och kortare semester.
    Men hon är säkert en klok kvinna som förstår att hon måste hålla sig väl med personalkamraterna för att uppfylla målen med en bättre tunnelbana, bättre punktlighet, bättre städning…

    .

  23. Får vi kanske se en stockholmsvariant av denna ?

    http://se.youtube.com/watch?v=BrucnP1NPFc

  24. Efter att ha gnuggat mina geniknölar, (jag har några även fast jag är blond ;]) har jag kommit fram till att om VH skulle byta namn helt och hållet, kanske inte det är en så jättebra idé. Det skulle vara som att Kalles Kaviar skulle byta namn till Mårtens kaviar bara för att någon vid namn Måtren har köpt upp Kalles.

    Mitt förslag är att behålla namnet Veoliahora men, som jag tidigare har sagt, lägga till MTR i namnet. Jag vet inte hur WordPress fungerar men ett förslag är att man under den feta veoliahora-rubriken lägger till något i stil med ”i tjänstgöring för MTR” eller ”för MTR i tiden” eller någon annan flashig mening.

    Men som sagt, du har flera månader kvar tills det ska vara bestämt. It’s up to you,VH.

  25. förslagsvis skippa MTR helt och köra SL fullt ut- jag menar, matcha uniformen (gör sidan turkos också)

  26. Bea: Ingen dum idé. Ska definitivt tänka över det. Namnet är ju, precis som många har sagt, inarbetat.

    sp: Är det verkligen snällt? För övrigt skulle SL inte uppskatta den gesten. De är inte direkt fans av bloggen, tyvärr. Synd, jag diggar SL.

Kommentera

