Veckans video

Med spårsänkningarna Bagarmossen och Skarpnäck i bakhuvudet kommer här en video om arbetet som försiggår när alla trafikanter och förare har gått hem. Vi måste faktiskt också någon gång få ge banarbetarna ära för allt jobb de lägger ner, eller hur? :

13 responses to “Veckans video

  1. Oh, det finns så många spännande maskiner som gör saker man inte hade en aning om gick.

    Min favorit är nog plassern som slipar och justerar rälen, den är helt brutal!

  2. Eek: Då har du inte sett bevern, den är rå ball.

  3. I denna tråd finns f.ö fler filmer som lotsen spelat in:
    http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=27473

  4. Kapmaskinen är kul, sjysst fyrverkeri!

    http://se.youtube.com/watch?v=GXJdt4p8hdc

    När de bytte räls mellan HAG och HÖD för några somrar sen satt jag och körde pendeltåget på enkelspår när man fick larma ambulans för att en av gubbarna hade kört kapen i foten… ><

  5. Eek: Aj som fan, kan inte ha varit en rolig upplevelse för de andra heller. 😦

  6. Oooo. Det är inte bra att jag får höra sånt här Jag får alltid sympationt så fort jag ser/hör någon som gör illa sig. Nu gör det svinont i foten, ju…

  7. Eek: Ajajajajjjj!!! Fy fan, stackars gubbe!

  8. Till och börja med, jag är inte lots, utan lokförare, det är mina filmer som jag lagt ut på Youtube.
    Samt vad är det för skillnad på Plassern och Beavern, inget, bägge är stoppmaskiner och dom slipar inte räls, lyfter och baxar gör dom.
    Förutom då att Beavern kan stoppa i växlar, vilket inte Plassern kan.
    Beavern har ett till smeknamn och det är damcykeln.
    Micke fd tutf.

  9. Micke, ah! Intressant. Men vad heter den där gula långa tingesten då, som sätter eld på grejer (inte meningen då…). Jag trodder det var Plassern.

  10. Eek: Detta är iallafall plassern: http://www.sparvagssallskapet.se/vagnhallen/typbild/sl_9252.jpg

    Å denna är en del utav beavern iaf?:

  11. Den jag tänker på ser ut som beavern…

    Mystiken tätnar…

    Är det ett spökarbetsfordon jag har sett? Håhå…

  12. Fast den jag tänker på är nog mycket lägre…

  13. Jajamän, du har sett guldpilen! Det är bangubbarnas spökarbetsfordon. ;D

Kommentera

