The neverending rain

Regn, regn, regn. Arbetsdagen bestod av en hel kvarts saligt uppehåll, i övrigt var det sådär lagom slirigt ute på banan och några tåg gled förbi stationer, andra gick i nödis. Söndagen var liksom lördagen mycket lugn och radion var snällt tyst. På kvällen blev tur 8 målad i Farsta strand -föraren meddelade detta samtidigt som killarna stod och målade. Då de fortfarande stod kvar, på sidan vid strömskenan, gick det inte att köra därifrån eftersom säkerheten går före vandaliseringen (vilket en hel del klottrare vet och gärna utnyttjar som de pottsorkar de är). Följden av klottrandet blev att tågbytet som skulle ha använts till tur 42 i Högdalen söderut istället fick användas till åttan i Gullmarsplan norrut. Tur 42, som behövde bytas bland annat på grund av en usel vindrutetorkare vilken spontantömde spolarvätskan med jämna mellanrum, fick istället jaga tur 43 ett par ändstationer innan de två nittontågen bytte vagnar med varandra.

Tur 25 ropade från Brommaplan norrut där föraren cirka 200m innan stationen hade kört på något som liknade en stock. Efterföljande tågs förare rapporterade att det var tjocka trädgrenar som någon placerat ut på spåret. En halvtimma senare ropade ännu ett tåg, i södergående riktning denna gång, att tjocka grenar hade körts över. TLC misstänkte blåsten, men föraren menade att grenarna legat lite för perfekt för att vara ditblåsta. Bevakningstjänst skickade dit folk för att titta efter eventuella missdådare, men inga fler grenar hade lagts över spåren och någon med famnen full av kvistar syntes inte.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s