Smått och gott om de kommande veckorna

Det är sista dagen operation ‘blå hjälpen’ är igång. Imorgon (med smygstart ikväll) börjar istället skytteltågtrafiken, som innebär att ett ensamt skytteltåg trafikerar VBY-HÄS på sena kvällar. Tåget är dubbelbemannat för extra snabb vändtid -det kommer alltså att finnas hela två förare på tåget, en i vardera hytten. Ordinarie nitton kommer väl då att rimligtvis vändas just i VBY.

Nyheter angående tillbakalämnandet av Veoliauniformen:

Återlämning av Veolia-uniformen

Efter den 1 november 2009 är det inte längre tillåtet att använda Veolia-uniformen eller gamla Connexplagg i tunnelbanan. Därför ska dessa plagg lämnas tillbaka till Veolia.

Mellan den 26/10 – 8/11 kommer alla som lämnar in sina Veolia/Connex-plagg ersättas med 2 timmar. Ersättningen betalas ut i december.

Plaggen lämnas in i en lokal som vi öppnar specifikt för detta ändamål. Platsen blir tunnelbanestation Slussen Krysset. Lokalen finns bakom spärrlinjen mellan nedgångarna till plattformarna. Öppettider blir måndag till fredag under inlämningsperioden mellan: kl. 08.00-17.00 med lunchstängt mellan 12.00-13.00.

Intranätet, allas vår älskling med sina ombytliga lösenordskrav, kommer nu inte längre att kunna användas för administrativa ändamål såsom ledighetsansökningar, önskan om arbetstid, med mera. Information kommer dock kontinuerligt upp för den som vill hålla sig uppdaterad om övergången. Kvitton från sjukvård, såsom vårdcentralen, etc. ska skickas direkt till löneassistenten under den sista veckan innan överlämnandet och Veolia kommer att skicka ut en specifikation om bland annat tidssaldon till personalen i slutet av november för att vi ska kunna se vilka uppgifter det är MTR har fått.

Annonser

2 responses to “Smått och gott om de kommande veckorna

  1. Behöver man säga att ”pendeln” mellan HÄS och VBY inte behöver turlista, då det inte går att följa den samma. Dessutom skulle det behövas informatör/er eller information på plattformen i VBY. Trafikanterna förstår inte var tågen går – TLC bad oss förare att ställa in 101 för tågen från stan (skulle varit 111) och 104 för tåget från HÄS (skulle varit 190), vilket verkligen hjälper trafikanterna att förstå vilket tåg som går varåt – INTE. Mycket pratande i mic blev det :-0

  2. Hur mycket tid sparas med två förare? Känns inte som att det kan vara allt för mycket och att ett oplanerat längre stopp, t ex vid dörhållning, kan spräcka det hela. Kan inte finnas några större tidsmarginaler att tala om.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s