Frostbiten

En ny vecka, nya tjänster och en ny vinkel på bloggen. Nu kan sena mellan- och infolket känna sig lugna ty den större delen av teamet har fått ut- samt tidiga mellantjänster. Vi tänkte försöka skriva kortare inlägg om både morgonen och kvällen. Hur det går får vi se.

Morgonen var i vart fall lugn, tur 1 fick problem med sin hyttdörr som inte stängdes ordentligt, vilket gjorde att klarsignalen gick förlorad. Föregående förare hade haft samma problem och när den nuvarande föraren för tredje gången sedan Farsta strand tappade klarsignalen (bland annat mitt i farten) frågade TLC om dörren satt nedhasad eller om den satt litet långt upp när den öppnades. Det förstnämnda var fallet och strax beslöt man sig för att utrymma turen omgående. Ettan gick sedan i transport till Hötorget där föraren kollade att tåget var tomt och sedan rullades trasan in på bryggan, dit en montör snart kom. Tur 65 blev en ny etta och trasan en ny 65:a med kurs mot hallen efter att felet konstaterats behöva ordentlig omvårdnad.

TLC ropade om att något av tågen mellan Skanstull och Hötorget var klottrat på flera ställen, efter några minuter visade det sig vara tur 63 som var klottrad. I övrigt var det ordentligt kallt ute; frosten låg på skyddsbrädorna, vissa delar av banan var halkiga och från varje människa på utomhusplattformarna kom darrande utandningsmoln när de frossade till av kölden. Och i sedvanlig ordning innebar även kylan att ett flertal turer med det gamla värmesystemet valde att bara blåsa kalluft. Tur 35 drabbades extra hårt av detta och fick byta vagnar.

Annonser

One response to “Frostbiten

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s