Tunnelbaneanekdoter

Något kul från Tubnet:

Redaktören Jack Werner söker personer som har lust att berätta om saker de varit med om för publicering i några stockholmstidningar och på en hemsida:

Hej, jag heter Jack Werner. Jag söker personer som har lust att berätta om de roligaste / konstigaste / läskigaste / mest intressanta anekdoter baserade på saker de varit med om i jobbet, i tunnelbanan, bussen eller pendeln. Jag ska sammanställa en lista av detta som dels kommer publiceras på http://www.lista.se, hemsidan jag är redaktör för, och på nyhetsplats i de fyra lokaltidningarna Södermalmsnytt, Östermalmsnytt, Vi i Vasastan och Vårt Kungsholmen (och på deras webb). Jag kommer behöva ungefär tio anekdoter, så beroende på hur många som ställer upp kommer jag göra ett urval.

Jag tar gärna emot anekdoter på såväl mail som telefon och har också möjlighet att ses och fika för att snacka. Jag är baserad på Åsögatan, så jag kan ta mig ungefär överallt i Stockholm för att träffa de som önskar ställa upp. Vill man vara anonym så går det jättebra, annars lär man kunna få med både namn och foto i tidningen.

Deadline för mitt projekt är måndagen den 10 maj, så vill man ställa upp är det innan dess som gäller.

Hoppas vi hörs!

Med vänliga hälsningar,

Jack Werner
Redaktör – www.lista.se
0768-784557
jack@lista.se

MH-teamet tänkte att vi kunde köra en egen liten anekdotsamling i kommentarerna. Skriv så det ryker! 🙂

2 responses to “Tunnelbaneanekdoter

  1. Pingback: Tweets that mention Tunnelbaneanekdoter « EMTEÄRRHORA -- Topsy.com

  2. En utmärkt idé! Tack så jättemycket för hjälpen – ser fram mot era historier. Ni får också gärna maila / slå en pling om ni undrar något över det hela.

    // Jack

Kommentera

